خبرنگاران مشهد، نائب‌الزیاره خبرنگاران شهید غزه شدند + فیلم اکران مستند امیدبان در سینما مهر کوهسنگی مشهد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کپی برابر محرومیت؟ | ماجرای کپی‌برداری از یک نمایشنامه و واکنش‌ها به حکم شورای نظارت بر تئاتر مشهد کنسرت «پازل» روی صحنه سالن میلاد + زمان برگزاری آلبوم شریفیان در میان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ مجله سانگ لاینز آلبوم «برهان من» منتشر شد ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ۱۴ و ۱۵ خرداد + زمان پخش مهران مدیری با «ساعت ۶ صبح» در راه سینما «جان برنساید» نویسنده اسکاتلندی درگذشت فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد + جزئیات بهروز افخمی «فرزند صبح» را به هوش مصنوعی می‌سپارد همه‌چیز در مورد سریال «در انتهای شب»، سریال جدید پارسا پیروزفر + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش این جای خالی دیگر پر نمی‌شود ماه آسمان نگارگری | درباره استاد «رضا بدرالسما» مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) از «تگزاس ۳» تا «خجالت نکش ۲» | رقابت در گیشه سینما‌ها داغ‌تر می‌شود نبشتن ز گفتن فزون‌تر شناس
سرخط خبرها

خاطره بازی با برنامه‌های قدیمی به بهانه انتشار سریال تلویزیونی «شبکه کوچک»

  • کد خبر: ۸۷۲۲۷
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
  • ۲
خاطره بازی با برنامه‌های قدیمی به بهانه انتشار سریال تلویزیونی «شبکه کوچک»
اولین‌باری که سینما رفتم، کلاس سوم دبستان بودم و آن روز‌ها در دهه هفتاد فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله» از فیلم‌های پرطرف دار پرده نقره‌ای بود. فیلم که تمام شد و به خانه آمدیم، من آن آدم سابق نبودم و عاشق عروسک‌های کلاه قرمزی و پسرخاله شده بودم.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - اولین‌باری که سینما رفتم، کلاس سوم دبستان بودم و آن روز‌ها در دهه هفتاد فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله» از فیلم‌های پرطرف دار پرده نقره‌ای بود. فیلم که تمام شد و به خانه آمدیم، من آن آدم سابق نبودم و عاشق عروسک‌های کلاه قرمزی و پسرخاله شده بودم. در واقع شخصیت‌های عروسکی در دوران کودکی ما دهه شصتی‌ها  آن قدر با دقت و زیبا ساخته می‌شدند که هنوز ما دلمان برای شخصیت‌های مدرسه موش ها، خانه مادر بزرگه، زیزی گولو، کلاه قرمزی، پسرخاله، الو الو من جوجویم و حتی دون دون، تنگ می‌شود.

عروسک‌هایی که در سال‌های گذشته به عنوان شخصیت‌های تلویزیونی شناخته می‌شدند، آن قدر محبوب هستند که شما هنوز هم می‌توانید عروسک‌های شبیه به آن‌ها را در اسباب بازی فروشی‌ها پیدا کنید و اگر همین الان سری جدید سریال کلاه قرمزی پخش شود به احتمال زیاد یکی از پربازدیدترین سریال‌های تلویزیون خواهد بود. حتی سمندون که یکی از عجیب و غریب‌ترین شخصیت‌هایی بود که آن روز‌ها از تلویزیون پخش می‌شد، یکی از برنامه‌های محبوب بود.

همه این‌ها را خدمتتان گفتیم تا از برنامه جدیدی بگوییم با نام «شبکه کوچک» که این روز‌ها از شبکه نسیم برای کودکان و نوجوانان پخش می‌شود. این سریال عروسکی رئال در ژانر کمدی، موزیکال و فانتزی است که از سوی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

قصه این سریال حول محور راه اندازی یک شبکه تلویزیونی به وسیله تعدادی عروسک و پسر جوانی به نام سهراب شکل گرفته است. حالا انتشار تصاویری از عروسک‌هایی که در این سریال وجود دارد، انتقاد‌هایی را مبنی بر شکل و شمایل عروسک هایش در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است. یکی از کاربران در توییتر نوشته: «هرجور نگاه می‌کنم شخصیت‌های برنامه‌های دوران کودکی ما واقعا همه جوره جذاب‌تر از این جدیدهاست.»

به نظر می‌رسد همه عروسک‌های سریال شبکه خنده همین حالت را دارند. هرچند شرایط زندگی و دسترسی کودکان در این سال‌ها و مقایسه آن با امکاناتی که ما در کودکی داشتیم، بسیار متفاوت‌تر است. پویانمایی‌های رنگارنگ با داستان‌هایی در ژانر‌های مختلف و بازی‌های کامپیوتری متنوع به راحتی در اختیار این نسل قرار دارد. با این حال، اگر بخواهیم تلویزیون را به عنوان در دسترس‌ترین رسانه برای همه کودکان در ایران در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد تلویزیون و برنامه‌های کودک همچنان جایگاه خود را نزد خانواده‌ها دارد و چه به لحاظ ظاهری و چه به لحاظ محتوایی به وسیله آن‌ها رصد می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن عطوف
United States of America
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
همه خاطرات دهه 60برامون زنده شد.مخصوصا تیتراژ آخر. برنامه فکر کنم توقیف شد انقدر تیکه سیاسی داشت. پخش نمیکنن
صابری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
خدایی برنامتون چندتا سر و گردن از خندوانه و اون برنامه های آبکی نسیم بهتره خداوکیلی. من با این سن و سال میشینم شبکه کوچک میبینمم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->